Att be om hjälp..

Supportrar påpekar ofta och gärna sitt engagemang till klubben de älskar. Att man mer än gärna ställer sitt kunnande till förfogande när klubben kallar. Och det är viktigt. För även om idrottsverksamhet på AIK-nivå numera drivs på ett mer eller mindre professionellt sätt krävs det alltjämt ideella insatser.

I AIK:s fall har man traditionellt varit dåliga på att plocka upp och utnyttja allt kunnande som finns i supporterled. Be om hjälp helt enkelt. Å andra sidan – kan det vara så att vi supportrar snackar jäkligt mycket?

För så låter det när man hör sig för med företrädare för klubben. Deras erfarenhet: istället för att ta kontakt med AIK direkt och berätta om sina webbkunskaper konstaterar man bittert på GF att den nya hemsidan ser för jäkligt ut.

Men ansvaret för att faktiskt plocka upp supportrar som kan och vill hjälpa till ligger ändå på AIK. Jag tror inte på att luta sig tillbaka och vänta. Det handlar helt enkelt om att vara proaktiv. Alltså..

.. några korta tips till AIK när hjälp är behövlig:

– Ha som standard allt alltid kontrollera om hjälp går att hitta bland supportrarna.
– Sätt ihop en kravprofil/uppdragsbeskrivning – genom att klargöra exakt vad det är ni behöver hjälp med är det lättare att bedöma om man är rätt man/kvinna.
– Basunera ut budskapet
– Svara alla intresserade och spara dem som kontakter – de kan komma till nytta i framtiden
– Följ upp de som är intressanta. Om de inte kan göra jobbet gratis kanske de kan gör det rabatterat.

Charlee Mian ber om hjälp på Blackbeat. Han har planer på att utveckla bloggkonceptet och jag tror det är en strålande idé. Jag har meddelat Charlee att jag kan hjälpa till om han behöver hjälp – gör det du också!

Det här inlägget postades i Supportrar och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *